DuPont ogłosił wprowadzenie na rynek DuPont™ Nomex® XF na początku października. To unikalne rozwiązanie dla przemysłu lotniczego stanowi barierę dla ognia i jest wyrazem troski o bezpieczeństwo ludzi.
Nomex® XF to innowacyjny materiał, który pomaga chronić aluminiowe kadłuby samolotów poprzez zapewnianie solidnej, trwałej, a jednocześnie lekkiej bariery dla płomieni, która zapobiega przedostawaniu się ognia do kabiny samolotu. Daje to pasażerom dodatkowy czas na ewakuację. Nomex® XF zapobiega także rozprzestrzenianiu się płomieni w izolacji samolotu.
– DuPont od wielu lat dostarcza innowacje wspierające rozwój przemysłu lotniczego – komentuje Marc Doyle, prezes DuPont Protection Technologies. – Włókna DuPont™ Kevlar® i Nomex® są z powodzeniem wykorzystywane w przemyśle lotniczym od ponad 40 lat. Nomex® XF to najnowsze rozwiązanie potwierdzające nasze zaangażowanie w ochronę samolotów oraz ich pasażerów. Materiał ten odpowiada na kluczowe potrzeby przemysłu, udowadnia też, jak wspólny wysiłek może pomóc w skutecznym wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań na rynek – dodaje.
Nomex® XF znajduje zastosowanie w konstrukcji samolotów pasażerskich. Może być używany w projektach zgodnych z przepisami Federal Aviation Regulations (FAR) sekcja 25.853 i 25.856, wydanymi przez Federalną Administrację Lotnictwa USA. Jest on przeznaczony do stosowania w konstrukcjach, które wymagają odporności na działanie płomienia nawet do 1100 stopni Celsjusza. Nomex® XF tworzy elastyczną, cienką i bardzo lekką barierę ogniową i może być używany w konstrukcjach akustycznych izolacji termicznych. Jego wytrzymałość na działanie ognia sięga dziesięciu minut od momentu narażenia na działanie płomieni. Jest to ponad dwukrotnie dłuższy czas niż wymagany przez FAR 25.856 (b).
Włókno Nomex® jest używane w zabezpieczeniach termicznych na całym świecie od ponad 40 lat, a DuPont jest wiodącym dostawcą lekkich i niepalnych rozwiązań dla światowego przemysłu lotniczego. Materiały kompozytowe o strukturze plastra miodu wykonane z włókien Nomex® i Kevlar® są stosowane do produkcji elementów składowych samolotów, takich jak płyty podłogowe, ściany wewnętrzne, schowki, krawędzie natarcia i spływu na skrzydłach, powierzchnie kontrolne, owiewki, wloty powierza do silników i wielu innych. Ich doskonała wytrzymałość w połączeniu z niewielką wagą dostarcza producentom istotnych opłacalnych korzyści, takich jak oszczędność energii i zwiększenie ładowności. Dzięki temu włókna Nomex® i Kevlar® stały się kluczowym rozwiązaniem w przemyśle lotniczym pozwalającym na zmniejszenie masy samolotu.
Źródło / Autor: DuPont