Kategorie
Lotnictwo cywilne

Kraków: znakomite wrześniowe wyniki krakowskiego lotniska

We wrześniu br. w Kraków Airport obsłużono 369 143 pasażerów, co oznacza wzrost o 8% w stosunku do września 2012 roku. Jest to kolejny, ósmy już rekordowy miesiąc w tym roku oraz najlepszy wrześniowy wynik w historii lotniska.

– Po bardzo dobrych miesiącach wakacyjnych także we wrześniu odnotowaliśmy znakomity wynik – podkreśla Jan Pamuła prezes Kraków Airport. – Każdego dnia września obsługiwaliśmy co najmniej 10 tysięcy pasażerów, a najbardziej „zajęty” dzień to ponad 14 tysięcy pasażerów w ciągu doby. Jest to możliwe dzięki ścisłej współpracy służb lotniskowych z generalnymi wykonawcami odpowiadającymi za rozbudowę terminalu i inwestycje w strefie operacyjnej lotniska.

We wrześniu największe wzrosty wśród przewoźników operujących z Kraków Airport odnotowali Ryanair (+30 tys. pasażerów), Air Berlin (+7 tys. pasażerów) i easyJet (+5 tysięcy pasażerów).

Od początku roku krakowskie lotnisko obsłużyło łącznie 2 791 499 pasażerów, o 4% więcej niż w r. 2012.

Źródło / Autor: Lotnisko Kraków

Autor: Redakcja Lotnictwo Cywilne

Redakcja Lotnictwo Cywilne