Od początku marca 2013 roku na Lotnisku im. Franciszka Liszta w Budapeszcie Wizz Air prowadzi testy podejść typu CDA1 i CCD2, mające na celu ograniczenie emisji dwutlenku węgla.
Firmy HungaroControl wraz z Pildo Labs i Wizz Air podjęły działania mające na celu zmniejszenie oddziaływania ruchu lotniczego w Budapeszcie na środowisko naturalne.
Współpraca została podjęta w czerwcu 2012 r. w ramach projektu REACT-Plus (Redukcja Emisji przy wykorzystaniu systemów CDA i CCD w zarządzaniu ruchem lotniczym). Działania współfinansowane są przez SESAR JU (Single European Sky ATM Research) i inicjatywę AIRE III, która opiera się na wdrażaniu ekologicznych rozwiązań w zarządzaniu ruchem lotniczym (ATM) z wykorzystaniem nowoczesnych technologii.
Wykonywanie podejść typu CCD, jak i CDA jest obecnie możliwe dla wszystkich przewoźników wykonujących operacje lotnicze z lotniska w Budapeszcie, ale skuteczność tego systemu zostanie potwierdzona dzięki danym dostarczonym przez Wizz Air. Najprawdopodobniej będą one oferowane teraz wszystkim zainteresowanym przewoźnikom.
Źródło / Autor: Wizz Air