21 czerwca 1915 roku urodził się kpr. pil. Władysław Kuik. Absolwent Podoficerskiej Szkoły Pilotów w Bydgoszczy, po przydzieleniu do 3. PLw Poznaniu, odkomenderowany został na kurs wyższego pilotażu do Grudziądza i po powrocie do pułku wcielono go do 132. eskadry myśliwskiej. Brał udział w kampanii wrześniowej 1939 r. jako pilot tej eskadry, walczącej w składzie lotnictwa Armii „Poznań”. Podczas walk zestrzelił jeden samolot niemiecki, ale utracił własny i został przeniesiony do dyspozycji dowódcy dywizjonu, jako pilot rezerwowy. Wraz z personelem naziemnym przedzierał się z okrążenia nad Bzurą w kierunku Warszawy. Zginął 18 września 1939 r. podczas przeprawy przez Bzurę w rejonie Iłowa.
21 czerwca 1936 roku został oblatany prototyp brytyjskiego dwusilnikowego samolotu bombowego Handley Page Hampden (HP.52). Samolot osiągał ponad 400 km/h, mógł przenosić niemal dwie tony bomb, uzbrojenie defensywne składało się z 4 karabinów maszynowych. Egzemplarze seryjne trafiły do Królewskich Sił Powietrznych w 1938 roku. Poza Brytyjczykami Hampdeny użytkowały siły powietrzne: Australii, Kanady, Nowej Zelandii, ZSRR oraz Szwecji.