Kategorie
Lotnictwo cywilne

Dreamlinerami LOT-u do „Wietrznego Miasta”

5 czerwca 2013 roku po raz pierwszy z Warszawy odleciały aż dwa Dreamlinery LOT-u. Polski przewoźnik rozpoczyna w ten sposób regularne rejsy z Warszawy do Chicago. Po Nowym Jorku, jest to drugi atlantycki kierunek LOT-u obsługiwany przez najnowocześniejsze samoloty świata.W powietrze wzbiją się dzisiaj dwa Dreamlinery, obydwa do Chicago: w rejsie przedpołudniowym LO01 i popołudniowym LO03. Pierwszy z nich, o numerach rejestracyjnych SP-LRB, zwany w żargonie lotniczym „Romeo Bravo”, wystartował już o godz. 12:32 z warszawskiego lotniska. Zgodnie z rozkładem Boeing 787 ma wylądować w „Wietrznym Mieście” o godz. 14:25 czasu lokalnego, po 8 godzinach i 52 minutach lotu. Druga maszyna wyruszy na trasę o 16.30.Dzięki technologicznym nowoczesnym udoskonaleniom w konstrukcji samolotu, czas rejsu Dreamlinerem z Polski do Chicago jest o ok. 40 minut krótszy niż dotychczas na użytkowanym Boeingu 767. Boeing 787 spala o 20% mniej paliwa i emituje o 20% mniej zanieczyszczeń. Jest też znacznie cichszy niż poprzednik.Dreamlinery w konfiguracji polskiego przewoźnika mają trzy klasy podróży: Elite Club z 18 miejscami, Premium Club z 21 fotelami i 213 osobową klasę ekonomiczną. Wyposażenie samolotu w nowoczesny sprzęt audio-video, nowe i smakowite menu, a także specjalnie przeszkolony personel pokładowy Elite Fleet znacznie wpływają na komfort podróży.Aktualnie LOT ma trzy Boeingi 787 w swojej flocie. Odbiór czwartego egzemplarza planowany jest pod koniec czerwca br. LOT to pierwsza europejska linia lotnicza, w której barwach latają Dreamlinery. Oprócz polskich linii posiadają je jeszcze m.in. japońskie linie JAL i ANA, amerykański United i Qatar Airways.Przypomnijmy, że Polskie Linie Lotnicze LOT 1 czerwca br. wznowiły rejsy Dreamlinerem do Nowego Jorku. Po dzisiejszym przywróceniu rejsów Boeingiem 787 na trasie do Chicago, kolejnym miastem będzie Toronto 7 czerwca, a następny w kolejności powita Dreamlinera Pekin.

LOT

Źródło / Autor: PLL LOT

Zdjęcie: PLL LOT

Autor: Redakcja Lotnictwo Cywilne

Redakcja Lotnictwo Cywilne