Wiosenne odświeżenie irlandzkiej Aer Arann

Sukcesem zakończyła się dostawa pierwszego z 8 turbośmigłowych ATR 72-600s zamówionych przez Aer Arann. Kontrakt z irlandzkimi liniami lotniczymi opiewa na około 187 milionów dolarów. Dostawa 7 pozostałych maszyn planowana jest na 2013 i 2014 rok.

Nowe samoloty ATR 72-600s mają zastąpić przestarzałą flotę, składającą się z maszyn ATR 72-200 i ATR 42-300s. Pierwszy ATR 72-600s zacznie obsługiwać pasażerów jeszcze w tym miesiącu.

Łącznie flota składać się będzie z 11 jednostek (8 nowych ATR 72-600s, oraz działające obecnie w służbie 3 samoloty ATR 72-500s). Wszystkie maszyny będą latać w barwach Aer Lingus Regional, w oparciu o umowę franczyzy pomiędzy Aer Lingus a Aer Arann.
Oprócz istniejących tras lotniczych wychodzących z baz w Dublinie, Cork, Shannon i Knock, linie Aer Arann otworzą nowe połączenia z Dublina do Manchesteru i Birmingham. Łącznie 24 trasy lotnicze.

Razem z istniejącymi połączeniami Aer Lingus do Manchasteru i Birmingham uruchomienie nowych usług zwiększy częstotliwość ruchu na trasie z Irlandii do Wielkiej Brytanii. Dodatkowo Aer Lingus planuje większą ilość lotów na linii Dublin-Edynburg oraz Dublin-Glasgow.
Tymczasowy Dyrektor Generalny Aer Arann – Sean Brogan oświadczył że są bardzo zadowoleni z użytkowania maszyn ATR. Ruch regionalny stale się rozwija, dlatego linie Aer Arann dążą do unowocześnienia floty samolotów regionalnych i zastąpienia obecnych, nowoczesnymi ATR 600s. Samoloty te są ekonomiczne i zapewniają wyższy komfort pasażerom. Sean Brogan jest przekonany, że nowe maszyny przyniosą wiele ciekawych możliwości biznesowych, w związku z rozwojem regionalnego ruchu lotniczego.

Usatysfakcjonowany współpracą, jest także Dyrektor Generalny ATR – Filippo Bagnato. Uważa, że „to zaszczyt przyczyniać się do rozwoju takich prestiżowych firm jak Aer Arann i Aer Lingus Regional. Są chętni do śmielszego zaznaczenia obecności swoich samolotów ATR 600s na rynku europejskim, gdyż jest to miejsce odznaczające się silnym zapotrzebowaniem na nowoczesne turbośmigłowce”. Wg. Fillipo Bagnato „zapotrzebowanie to jest podyktowane rosnącymi kosztami operacyjnymi linii lotniczych, a także faktem, że większość flot wymaga dość szybkiej modernizacji”. Dodaje, że „Aer Arann jest zaangażowana w ochronę środowiska i jest przykładem na to, że „zielone” może być także w powietrzu.”

ATR-72-600-AerArann-3

(IS)

Źródło: ATR

Zdjęcie: ATR