Maszyna testowa X-48C wykonała trzydziesty i ostatni zarazem lot 9 kwietnia bieżącego roku.
Tym samym zakończony został trwający osiem miesięcy program testów mający na celu zbadanie właściwości maszyny określanej jako Blended Wing Body.
Wszystkie 3o lotów wykonano w ośrodku NASA Dryden Flight Research Center. Typowy lot trwał około 30 minut, a osiągana prędkość to około 140 mil na godzinę. Samolot wspinał się na pułap około 10.000 metrów.
Prace nad maszyną mają doprowadzić do zmiany koncepcji układu samolotu i odejścia od klasycznego kadłuba z przymocowanymi do niego skrzydłami na rzecz trójkątnego układu bez ogona łączącego w sobie skrzydła i kadłub. Boeing uważa, że taka koncepcja mogłaby sprawdzić się w zastosowaniach wojskowych do tankowania w powietrzu i przewozu ładunków.
Źródło: Boeing
Zdjęcie: Boeing