Maszyna X-48C był atestowana w NASA’s Dryden Flight Research Center w Edwards Air Force Base.
Zdalnie sterowany samolot wzbił się w powietrze o 7.56 czasu pacyficznego i wspiął się na 5500 stóp zanim wylądował po 9 minutach.
X-48C to model w skali ciężkiej poddźwiękowej maszyny mającej mieć przewagę nad klasycznymi konstrukcjami w dziedzinie hałasu i zużycia paliwa. X-48C to zmodyfikowana maszyna X-48B, który wykonała 92 loty w Dryden pomiędzy 2007, a 2010 rokiem.
Do napędu maszyny służą dwa silniki o ciągu 89 funtów. W poprzedniej wersji używane były 3 silniki o ciągu 50 funtów każdy. Zmodyfikowano też ułożenie wingletów. Przedłużono również tylną sekcję o dwie stopy.
Szacuje się, że tego typu maszyna może powstać w przeciągu najbliższych 15-20 lat. Prognozowane dla nich zadania to misje cargo i tankowanie w powietrzu.
Źródło: Boeing
Zdjęcie: Boeing