Pilatus PC-7 został wprowadzony na rynek w 1994 roku.
Od tego czasu jest to jedna z bardziej popularnych maszyn szkolenia podstawowego (Basic Flying Training). Za napęd samolotu odpowiada sprawdzony silnik PT6A-25C firmy Pratt&Whitney zapewniając niskie koszty operowania. Jednostka o mocy 700shp napędza czterołopatowe śmigło Hartzell. Samolot wyposażony jest w system OBOGS (On-board oxygen generating system) oraz w dwa fotele katapultowe. Zarówno kadet jak i instruktor dysponują pełną awioniką typu glass-cockpit. Pod skrzydłami znalazło się miejsce na 6 punktów podwieszeń. Do tej pory firma sprzedała ponad 500 smoltów tego typu 21 armiom świata (PC-7 i PC-7 MkII)
Podstawowe dane:
Rozbieg: 415m
Dobieg: 665m
Prędkość wznoszenia: 14,79m/s
Prędkość maksymalna: 556km/h
Prędkość przelotowa na poziomie morza: 454km/h
Prędkość przelotowa na pułapie 10000stóp: 472km/h
Prędkość przeciągnięcia (klapy i podwozie wciągnięte): 139km/h
Prędkość przeciągnięcia (klapy i podwozie wyciągnięte): 126km/h
Zasięg: 1500km
Przeciążenia:
-do akrobacji: +7g -3,5g
-użytkowe: +4,5g -2,25g
Średnica śmigła: 2,440m
Rozstaw podwozia: 2,540m
Rozpiętość skrzydeł: 10,19m
Wysokość: 3,26m
Długość: 10,18m
Szerokość kadłuba: 0,972m
Źródło: Pilatus
Zdjęcie: Pilatus
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |