C-20 C-20A/B/H

C-20 i jego odmiany C-20A/B/H to wojskowe wersje samolotu Gulfstream III.Maszyna została wybrana/opracowana jako następca samolotu C-140B Jetstar jako samolot przeznaczony do transportu wysokich rangą przedstawicieli wojska i innych oficjeli. 89th Airlift Wing, Joint Base Andrews, Md używa obecnie 5 samolotów C-20B do wykonywania misji transportu oficjeli na całym świecie.  86th Airlift Wing, Ramstein Air Base używa obecnie dwóch maszyn C-20H. Za napęd samolotu w przypadku wersji B służą silniki  Rolls Royce Spey Mark 511-8, natomiast w C-20H zamontowane są Rolls Royce Tay Mark 611-8 legitymujące się większymi osiągami, zasięgiem oraz obniżonym poziomem hałasu. C-20H jest również nieznacznie dłużysz od swego poprzednika oraz posiada unowocześniony pakiet awioniki oraz wyposażenia wewnętrznego.

Podstawowe dane:
Producent: Gulfstream Aerospace Corp
Napęd: C-20B, 2 Rolls-Royce Spey Mark 511-8; C-20H, 2 Rolls-Royce Tay Mark 611-8
Ciąg: C-20B, 11,400 funtów na silnik; C-20H, 13,850 funtów na silnik
Długość: C-20B, 25.4 m; C-20H,26.9 m
Rozpiętosć: 23,7m
Prędkość: 576mph
Zasięg: C-20B: 4250mil, C-20H: 4850 mil w przypadku lotów długodystansowych
Pułap: 45000 stóp; 13716m
Liczba pasażerów: 12
Koszt jednostkowy:  $29.4 m (fiscal 1998 constant dollars)
Data wprowadzenia do służby: C-20B-1988, C-20H-1922

Źródło: USAF

Zdjęcie: USAF

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.