BAT UAS to wielozadaniowy niewielki aparat latający.
Może być skonfigurowany do wykonywania rozmaitych zadań takich jak przekazywanie sygnałów komunikacyjnych, dozoru morskiego, zwiadu, misji specjalnych czy przenoszenia miniaturowego uzbrojenia. (wyposażenie ISR: EO, IR, SAR, SIGINT, Comunications Relay, PsyOps, uzbrojenie). Za napęd aparatu odpowiada silnik HIRTH o mocy 15,8 KM. Charakteryzuje sie karbonowymi tłokami i wtryskiem paliwa. Napędza ciche 5 łopatowe śmigło. Aparat startuje z pneumatycznej/hydraulicznej wyrzutni używanej również przez aparaty Shadow. Do lądowania może być wykorzystywana specjalna siatka wychwytująca lub podwozie. Za sterowanie może być odpowiedzialne stanowisko wielkości laptopa lub pełnowymiarowe centrum dowodzenia ważące 5 ton. Z jednego takiego stanowiska można sterować wieloma aparatami. Z 50 funtami ładunku aparat jest w stanie utrzymywać się w powietrzu przez 14 godzin. Cała konstrukcja jest modułowa, więc poszczególne elementy mogą być wymieniane w razie potrzeby (ładunek, zbiorniki paliwa, silnik, awionika, zewnętrze sekcje skrzydeł). W wingletach zabudowane anteny przekaźnikowe.
Podstawowe dane BAT-12:
Ładunek: do 75 funtów (34kg)
Rozpietość: 3,6m
Długość: 1,9m
Max. masa startowa: 99,8kg
Max. pułap: 6,1km
Max. prędkość: 89 węzłów
Prędkość przelotowa: 63 węzły
Poziom zasilania: do 750 watów
Zasięg: 970 mil (z 50 funtami ładunku)
Długotrwałość lotu: 14h (z 50 funtami ładunku)
Źródło: Northrop Grumman
Zdjęcia: Northrop Grumman
Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl |