infolotnicze.pl

BAT UAS

BAT UAS to wielozadaniowy niewielki aparat latający.

Może być skonfigurowany do wykonywania rozmaitych zadań takich jak przekazywanie sygnałów komunikacyjnych, dozoru morskiego, zwiadu, misji specjalnych czy przenoszenia miniaturowego uzbrojenia. (wyposażenie ISR: EO, IR, SAR, SIGINT, Comunications Relay, PsyOps, uzbrojenie). Za napęd aparatu odpowiada silnik HIRTH o mocy 15,8 KM. Charakteryzuje sie karbonowymi tłokami i wtryskiem paliwa. Napędza ciche 5 łopatowe śmigło. Aparat startuje z pneumatycznej/hydraulicznej wyrzutni używanej również przez aparaty Shadow. Do lądowania może być wykorzystywana specjalna siatka wychwytująca lub podwozie. Za sterowanie może być odpowiedzialne stanowisko wielkości laptopa lub pełnowymiarowe centrum dowodzenia ważące 5 ton. Z jednego takiego stanowiska można sterować wieloma aparatami. Z 50 funtami ładunku aparat jest w stanie utrzymywać się w powietrzu przez 14 godzin. Cała konstrukcja jest modułowa, więc poszczególne elementy mogą być wymieniane w razie potrzeby (ładunek, zbiorniki paliwa, silnik, awionika, zewnętrze sekcje skrzydeł). W wingletach zabudowane anteny przekaźnikowe.

Podstawowe dane BAT-12:

Ładunek: do 75 funtów (34kg)
Rozpietość: 3,6m
Długość: 1,9m
Max. masa startowa: 99,8kg
Max. pułap: 6,1km
Max. prędkość: 89 węzłów
Prędkość przelotowa: 63 węzły
Poziom zasilania: do 750 watów
Zasięg: 970 mil (z 50 funtami ładunku)
Długotrwałość lotu: 14h (z 50 funtami ładunku)

Źródło: Northrop Grumman

Zdjęcia: Northrop Grumman

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii


Opublikowano

w

przez

Tagi: