Wildcat kończy próby na HMS Iron Duke

Wildcat ukończył 20 dniowy okres prób na pokładzie HMS Iron Duke.

Podczas testów doszło do niemal 400 lądowań na pokładzie okrętu zarówno w dzień jak i w nocy przy różnych warunkach pogodowych. Podczas prób okręt przebywał u wybrzeży południowej Anglii i północnej Szkocji. Wildcat jest następca sprawdzonych, ale i wysłużonych maszyn Lynx. Od roku 2015 śmigłowce tego typu będą stanowić kręgosłup maszyn używanych na fregatach i niszczycielach Royal Navy. Wildcat jest podobny do najnowszych maszyn Lynx Mk8, ale oznaczany jest jako zupełnie nowy śmigłowiec w związku z innymi silnikami oraz sekcją ogonową. Inaczej zachowuje się również w powietrzu co wymusiło sporządzenie nowej instrukcji. W rozbiciu na pory dnia i sposób lądowania próby przedstawiają się następująco: 148 lądowań nocnych, z czego 76 z użyciem gogli noktowizyjnych oraz 242 lądowania za dnia. PIerwsze 28 morskich wersji maszyn Wildcat zostanie dostarczonych do Royal Naval Air Station Yeovilton przed świętami bieżącego roku gdzie przejdą próby w 700W Naval Air Squadron.

Źródło: UK MoD

Zdjęcie: UK MoD

Autor: dr Krzysztof Kuska

dr Krzysztof Kuska , analityk bezpieczeństwa, specjalista w dziedzinie lotnictwa wojskowego, historyk. Współpracował m.in. z magazynami: "Jane's Defence Weekly", "Defence and Security Alert", „Airforces Monthly”, „Combat Aircraft”, „Lotnictwo Aviation International” , „Lotnictwo", "Polska Zbrojna". Więcej na krzysztofkuska.com.