IAI Bird Eye 650

Bird Eye 650 to maszyna nieco większa od wersji Bird Eye 400.

Podobnie jak mniejsza wersja system przeznaczony jest dla jednostek czołowych i zapewnia im zwiad w czasie rzeczywistym niezależny od danych dostarczanych przez aparaty obsługiwane przez jednostki wyższego rzędu. Doświadczenie zdobyte przy produkcji i użytkowaniu maszyn serii 400 zostało w pełni wykorzystane na aparatach serii 650. System składa się z 3 aparatów, systemu Eo i IR, przenośnego naziemnego centrum kontroli (Portable ground control system (PGCS)), łącza danych, źródła zasilania i zestawu naprawczego. Za obsługę odpowiada dwuosobowy zespół. System dostarcza w czasie rzeczywistym obrazy vide w wysokiej rozdzielczości zarówno w dzień jak i w nocy zapewniając dowódcy świadomość sytuacyjną. Za zabezpieczenie ładunku podczas lądowania odpowiada specjalny system. Z kolei start może odbywać się z miniaturowej wyrzutni lub przy pomocy elastycznej liny. Podobnie jak w poprzedniku za napęd odpowiada silnik elektryczny niwelujący hałas. Cały lot jak i start może odbywać się w trybie automatycznym. Do komunikowania się używane jest bezpośrednie łącze Direct Line-of-Sight (LOS). System zwiadowczy montowany jest w zawieszonej kardanowo, stabilizowanej i łatwej w montażu i demontażu głowicy zwiadowczej (Tamam Micro-Pop lub Controp STAMP).

Podstawowe dane:
Długotrwałość lotu: 180 minut
Zasięg: 20km
Pułap: 1500 stóp powyżej poziomu ziemi
Prękdość przelotowa: 40 węzłów
Prędkość maksymalna: 65 węzłów
Masa startowa: 11kg
Ładunek: do 1,2kg
Rozpiętość: 3m

 

Źródło: IAI

Zdjęcia: IAI

Znalazłeś błąd? Masz jakieś ciekawe materiały? Chcesz się podzielić zdjęciami? Napisz do nas! redakcja ( at ) infolotnicze.pl

 Więcej informacji na stronie głównej Milipedii