Wielka Brytania zdecydowała się na modernizację 22 maszyn Lynx.
Do ceremonii przekazania ostatniej z 22 maszyn doszło w zakładach Agusta Westland w Sommerset. Co ważne nie przekroczono budżetu, a ostatnia maszyna została przekazana na 3 miesiące przed czasem. Pierwsze maszyny Lynx z mocniejszymi silnikami dostarczono do Afganistanu 25 maja 2010 roku. Modernizację wprowadzono na podstawie pilnej potrzeby operacyjnej i prace nad nią trwały zaledwie 18 miesięcy. Po potwierdzeniu zalet zmodernizowanych maszyn zdecydowano się w 2010 roku modernizować resztę śmigłowców za sumę 42 milionów funtów. Śmigłowce Lynx mogą teraz operować przez cały rok w miejscach w których występują wysokie temperatury oraz znaczna wysokość nad poziomem morza. Za poprawę osiągów odpowiadają zamontowane silniki T800. Poza tym zmodernizowano awionikę, przekładnię oraz wzmocniono tylną cześć kadłuba by mógł poradzić sobie ze wzrostem mocy. Obecnie używana flota śmigłowców Lynx zostanie wycofana w ciągu następnej dekady, jako że do służby wejdą maszyny Lynx Wildcat AH Mk1.
Źródło: mod.uk
Zdjęcie: mod.uk