Wstrzymany program rusza z nową mocą.
Silniki diesla miałyby być montowane w maszynach wielkości EC120. Pierwszy silnik ma być testowany w 2014 roku. Przyczyną ponownego zwrócenia się w stronę diesli jest chęć bycia bardziej ekologicznym co jest bardzo modne w dzisiejszych czasach. Partnerami projektu Eurocoptera są Austro Engine i TEOS Power Engineering. Silniki diesla mają spalać znacznie mniej paliwa w porównaniu z obecnie montowanymi w małych śmigłowcach motorach. Jako że nie potrzeba w nich wielkiej mocy, a stosunek masy do mocy jest kluczowy firmy czeka sporo pracy by dorównać obecnie stosowanym napędom. Eurocopter chce obniżyć zużycie paliwa o 40% dzięki zastosowaniu nowego typu silników. Stosunek mocy do masy ma być czymś pomiędzy tym znanym z ciężarówek i tym z wyścigowych diesli. Na cały program przeznaczono 19,4 miliona Euro.
Źródło: aviationtoday.com
Źródło: Eurocopter