Problemy Boeinga z C-17

Guy Norris z aviationweek.com przedstawił plany giganta mając na celu poprawę wydolności taśmy produkcyjnej Globemastra.

Pierwotne plany firmy zakładały produkcję 15 maszyn rocznie, ale portfel zmówień nie pozwala na takie tempo w związku z czym konieczne będą cięcia do 10 maszyn rocznie. Celem Boeinga jest jednak zachowanie tej samej ceny jednostkowej. Oczywiście firma aktywnie poszukuje nowych nabywców na swoje samoloty. Sił Powietrze USA póki co nie zamierzają składać nowych zamówień na C-17, a największy nowy spodziewany kontrakt ma być ze stron Indii. Tamtejsze Siły Powietrzne mają zamówić nawet 10 samolotów, a cały kontrakt ma znajdować się w ostatniej fazie uzgadniania. Ostatni C-17 dla USA ma zostać przekazany we wrześniu 2012 roku. Póki co ten największy odbiorca otrzymał 210 maszyn tego typu z 223 zamówionych. Możliwa jest sprzedaż jednej maszyny do Kuwejtu oraz cały czas aktualna jest opcja dwóch samolotów dla Kataru. Przedstawiciel firmy twierdzi, że jest pewne zainteresowanie w regionie Azji Południowo-wschodniej oraz nadal w na Środkowym Wschodzie. Natomiast dalsze zakupy z puli podstawowych klientów ABC- Australii Wielkiej Brytanii i Kanady nie chodzą raczej w grę.

Zdjęcie: USAF/Boeing
Źródło: aviationweek.com