Wszystko o F-35

Two F-35 Lightning II’s bank after receiving fuel over the Midwest Sept. 19, 2019. The two aircraft were in route to the 158th Fighter Wing out of the Vermont Air National Guard Base, South Burlington, Vt., the first Air National Guard unit to receive the aircraft. (U.S. Air Force photo/Master Sgt. Ben Mota)

Raytheon Technologies wytwarza wiele wewnętrznych i zewnętrznych elementów futurystycznego myśliwca Krąży u nas powiedzenie: Tak naprawdę nie produkujemy F-35 – produkujemy tylko jego ważne części.Oczywiście, jest to przesada. Na przykład płatowiec jest niewątpliwie bardzo ważny, jeśli chodzi o zdolność F-35 do unikania wrogich radarów, a my go nie wytwarzamy. Istnieje też rozległa sieć firm, które… Czytaj dalej Wszystko o F-35

F-16 w Polsce

W 2001 roku Polska zdecydowała o konieczności zakupu nowych maszyn dla Sił Powietrznych, a zapytania ofertowe zostały wysłane do wiodących producentów samolotów wielozadaniowych na świecie. W szranki stanęły F-16C/D Block 50/52+ oferowany przez Stany Zjednoczone, francuski Mirage 2000-5 Mk 2, a Wielka Brytania i Szwecja zaoferowały wspólnie samolot JAS 39 Gripen. 27 grudnia 2002 roku… Czytaj dalej F-16 w Polsce

LC-130 HERCULES

LC-130 HERCULES to czterosilnikowa maszyna stanowiąca kościec transportu USA w obrębie Antarktyki. Maszyny tego typu zapewniają łączność pomiędzy McMurdo Station, Antarktyką i Nową Zelandią. Poza zadaniami transportowymi załogi i samoloty wspierają również wiele eksperymentów naukowych weryfikujących zmiany klimatyczne, globalne ocieplenie, zmiany w warstwie ozonowej, dokumentujących historię ziemi czy zmiany środowiska. LC-130 to polarna wersja samolotu… Czytaj dalej LC-130 HERCULES

Oeffag C.II

Oeffag C.II (Oeffag seria 52) był austro-węgierskim samolotem rozpoznawczym wykorzystywanym w latach pierwszej wojny światowej. Był to dwumiejscowy dwupłat o konstrukcji drewnianej. Zastosowano w nim dwudźwigarowe skrzydła pokryte płótnem, podczas gdy kadłub pokryty był sklejką. Cechą charakterystyczną tego samolotu była wspólna (dla pilota i obserwatora) kabina. W pierwszych modelach napęd stanowił 160-konny silnik Austro-Daimler Ba.17000,… Czytaj dalej Oeffag C.II

Brandenburg C.I

Brandenburg C.I był austro-węgierskim samolotem rozpoznawczym wykorzystywanym w latach pierwszej wojny światowej. Był to dwumiejscowy dwupłat o konstrukcji drewnianej. Zastosowano dwudźwigarowe skrzydła pokryte płótnem, podczas gdy kadłub pokryty był sklejką i blachą aluminiową (w przedniej części). Cechą charakterystyczną tego samolotu była wspólna (dla pilota i obserwatora) kabina. Stosowano różne jednostki napędowe w układzie rzędowym, bardzo… Czytaj dalej Brandenburg C.I

Supermarine Spitfire III

Supermarine Spitfire III miał być głęboką modernizacją myśliwca Spitfire I. Samolot Supermarine Spitfire III miał być głębszą modernizacją względem Spifire’a II. Maszyna prototypowa tej wersji posiadała przede wszystkim nowy silnik Merlin XX z dwustopniową sprężarką o mocy startowej 1037 kW (1410 KM). W znacznym stopniu przekonstruowano także sam płatowiec zmniejszając jego rozpiętość do 9,3 m… Czytaj dalej Supermarine Spitfire III