Centralny Port Lotniczy – studium z zakresu zarządzania rynkiem lotniczym w Polsce

Zarządzanie rynkiem lotniczym w Polsce ma różnorodne aspekty i wymiary. Z jednej strony ma charakter operacyjny na poziomie krajowym, wdrażany przez urzędy administracji państwowej tj. Urząd Lotnictwa Cywilnego (dalej też „ULC”) oraz Polską Agencję Żeglugi Powietrznej, zaś w poszczególnych regionach prowadzony przez samorządy oraz organy zarządzające portami lotniczymi. Z drugiej zaś strony ma ono charakter… Czytaj dalej Centralny Port Lotniczy – studium z zakresu zarządzania rynkiem lotniczym w Polsce

Paliwo głupcze!

Jaki jest klucz do udane operacji lotniczej? Oczywiście można wymienić ich całą masę, ale jeśli spojrzymy na te najprostsze z najprostszych, na podstawy podstaw to jest nim… paliwo w zbiorniku. Bez niego nie zaczniemy nawet misji nie wspomniawszy o jej ukończeniu. Im więcej tym lepiej. Oczywiście trzeba iść na kompromisy jako że myśliwiec to ma… Czytaj dalej Paliwo głupcze!

Co wspólnego mają ze sobą nasze Siły Powietrzne i USAF?

Próba porównania USAF i naszych Sił Powietrznych przypomina porównania płetwala błękitnego z delfinem i delfin jest tu umieszczony tylko dlatego, że jest ssakiem i pływa w morzach. Bardziej nadawałby się krewetka, ale ta nie jest ssakiem więc co by to było za porównanie. Zostawmy zwierzątka i skale i wróćmy do lotnictwa. Jaka byłaby jedna największa… Czytaj dalej Co wspólnego mają ze sobą nasze Siły Powietrzne i USAF?

Opublikowano
Umieszczono w kategoriach: Analizy Tagi ,

A-10 vs F-35. Czy takie porównanie ma sens?

The A/OA-10 Thunderbolt II is the first Air Force aircraft specially designed for close air support of ground forces. They are simple, effective and survivable twin-engine jet aircraft that can be used against all ground targets, including tanks and other armored vehicles. The A-10/OA-10 have excellent maneuverability at low air speeds and altitude, and are highly accurate weapons-delivery platforms. They can loiter near battle areas for extended periods of time and operate under 1,000-foot ceilings (303.3 meters) with 1.5-mile (2.4 kilometers) visibility. Their wide combat radius and short takeoff and landing capability permit operations in and out of locations near front lines. Using night vision goggles, A-10/ OA-10 pilots can conduct their missions during darkness. Thunderbolt IIs have Night Vision Imaging Systems (NVIS), goggle compatible single-seat cockpits forward of their wings and a large bubble canopy which provides pilots all-around vision. The pilots are protected by titanium armor that also protects parts of the flight-control system. The redundant primary structural sections allow the aircraft to enjoy better survivability during close air support than did previous aircraft. (U.S. Air Force Photo by Senior Amn. Greg

Niedawno w mediach różnej proweniencji zamieszczono kolejne informacje o chęci porównania samolotów A-10 i F-35. Za pomysłem tym stać ma Kongres. Na pierwszy rzut oka takie porównania ma sens. F-35 ma zastąpić ponad 40 letnie A-10 w misjach bliskiego wsparcia i atakowania celów naziemnych. Życie Guźca było wielokrotnie przedłużane, a wszystko to za sprawą jego… Czytaj dalej A-10 vs F-35. Czy takie porównanie ma sens?

Co dalej z Air Force One?

Wczoraj świat obiegła informacja o tym, że Donald Trump nie popiera programu budowy nowej maszyny Air Force One. W zasadzie uważa, że projekt ten kosztuje zbyt dużo. Zostawmy politykę na boku i skupmy się na lotnictwie… i polityce jako że w tym przypadku oba obszary na siebie nachodzą. Proponuję jednak spojrzeć na całą sprawę nie… Czytaj dalej Co dalej z Air Force One?

Złe wieści to dobre wieści…

Jeśli spojrzymy na wiele spraw z innej perspektywy okazuje się, że złe wieści mogą okazać się dobrymi lub przynajmniej przejść z kategorii „czarnych” w odcienie szarości, czyli tam gdzie rezyduje większość spraw na tym świecie. Program F-35 nie idzie jak po maśle choć można by było oczekiwać, że będzie inaczej. Oczywiście Lockheed robi co może… Czytaj dalej Złe wieści to dobre wieści…